Mert nem csak Seherezádé tud mesélni

Mert nem csak Seherezádé tud mesélni

Fifi, a véreb.

2013. április 22. - Harun al Rasid

torokra megy!

torokra megy!

Már meséltem, de nem az egészet…

Az úgy volt, hogy múlt év dec. 27-én megláttam ezt a kínai oroszlánkutyát – komolyan ez a hivatalos neve, csak akkor még nem mutatkozott be -  a Mázsa-tér magasságában, amint öntudatosan feltartott farokkal poroszkált a járdán a faluközpont felé. Namármost: Mogyoródon a kutyákat csengő helyett tartják, ami azt jelenti, hogy jó hangos legyen, és lehetőleg tépje rongyosra a kerítést, bárki is megy a járdán. Na, ez a büszke kis teremtés magasról lesz@rta a kerítés mögött hisztizőket, és blazírtan aprózta lépteit tovább.

A Fő téren -  mert Mogyoródnak olyan is van – a Pogi vegyesbolt előtt – ami kedvenc hírközpontom, ha itt nem tudom meg, hogy ki, kivel, hányszor és milyen pózban, valamint sőt, és ellenkezőleg, meg különben is, akkor az meg se történt – összetalálkoztunk, én felkérdeztem, hogy: hát te? Ő válaszul felkapaszkodott a térdemig, és már kész is volt a szerelem, első látásra.


Akkor ilyen volt, ráadásul egy rettenthetetlen, torokra menős véreb.  A tél során bevállalta a házőrzést – belülről, persze – és a nagyok megrendszabályozását. Rumli, Kefir és Bejgli úgy táncolnak, ahogy ő fütyül! Azon kívül, Kefirt, az ivartalanított beagle fiút, kitüntette különös figyelmével, mivel rendszeresen meg kívánta … khm …hágni. Hiába, no, még nem lehet egy éves, a többinek kanszaga van, Kefirnek, szegénynek meg semmilyen, hát gondolta, kizárásos alapon, akkor biztos csaj. Van ilyen.

Valami különleges fazon lehet, mert mikor elvittem Doremihez bemutatni – kicsit azért be voltam tojva, hogy mit fog szólni hozzá – a lépcsőt úgy vitte, mint aki mindig azon járt, a liftet simán abszolválta, sőt, Doreminél, az első nagy fürdetést a kádban még élvezte is, a hajszárítónak meg direkt oda tartotta a pofácskáját, szóval, kultúrkutyát fogtam ki, nem kérdés!

Persze, ahogy kell, meghirdettem, hátha keresi valaki, de nem.  Igaz, nem is adtam volna vissza, de ez más lapra tartozik. Elmúlt a tél, leesett a márciusi hó, Fifi – mert ez lett a neve – járatokat ásott a hóba, úgy élvezte, na, mondom magamban, ez se öleb!

Aha, ahogy azt a kis Móritz elképzeli! Nem korábban, nem későbben, mint éjjel kettő, megunja a sivár alvóhelyét – legalább hatrét hajtogatott kaszárnyai pokróc az olajradiátor mögött – és minden előjel nélkül felugrik az ágyra. Nincs különösebb gátlása, mert ezt Doreminél is elköveti. Befészkeli magát a hátam mögé, a térdhajlatomba – Doreminél értelem szerűen kettőnk közé, amit Doremi először meglehetősen kikért magának, de mára már rezignáltan tűri (áh, dehogy, nem öleb) – majd, mint aki jól végezte dolgát, öt perc után katonás léptekkel átmasírozik rajtam, és visszatér a vackára. Még szerencse, hogy ebben az időben a berlini öreg rokonom, a porosz tatám késztetésére amúgy is fel kellene kelnem.

Reggel hatkor - +/-  öt perc -, visszatér, és vagy valamelyik kilógó testrészemet harapdálva, vagy a takarót lehúzva közli, hogy bizony, megvirradt, ergo tessem őt kiengedni a szabadba, mert dolog van!

Megjegyzem, az első pillanattól kezdve, hogy betanyázott hozzám, szobatiszta volt.

Kefirrel – gondolom, a plátói szerelem okán – szimbiózisban vannak. Kieresztem a falkát, Fifi tuti, hogy Kefirrel lóg meg. Rumli és Bejgli rövid kört mennek, kb. 10 perc múlva bekéredzkednek. Kefirnek hosszabb köre van, 30-40 perc, de tuti, hogy Fifi visszajön vele. Sőt, volt olyan is, hogy Fifi önállóan megpattant – akadt egy rés a kerítésen, amit kihasznált - , de elég volt Kefirt kiküldenem, szépen utána kocogva hazajött, ahogy kell.

Eljőve a jó idő, gondoltam, adjuk kézre ezt a kis oroszlánt. Chipet már kapott, oltásai rendben vannak, hát, irány a fodrász.


Na, ez lett belőle.  A nagy szőr alatt ez a kis kutya rejtekezett. A szomszéd meg se ismerte, aztán meg halálra röhögte magát, ami könnyelmű dolog volt, mivel Fifi megérezte a csúfondárosságot, és olyan  mindjárt-elharapom-a-torkod lendülettel ugrott neki, hogy elöntött a büszkeség: íme, egy igazi őrző-védő kutya!

Ha valaki emlékszik az „istenek fejükre estek” első részében a jelenetre, amikor az ausztrál sivatagban egy szkunk beleragad az egyik főszereplő bakancsának szárába, és az a fél sivatagon magával hurcolja, na, ez Fifi kedvenc játéka. Nem nagyon zavarja, hogy csak zokni van rajtam, és így leginkább az achilles-inamat kóstolja, vagy klumpa, esetleg sportcipő. A lényeg az, hogy ő rátapadt, én meg vonulok vele kifelé

Lényeg, hogy Fifi van nekem, kölcsönös megelégedésünkre. Nem éppen egy terepkutya, de az enyém!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://harun-al-rasid-mesei.blog.hu/api/trackback/id/tr18318608

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

178873 2013.04.22. 17:50:43

Leegyszerűsítve a problémát, megnéztem itt nagyobban a képeket! :)

23353 2013.04.22. 17:54:31

+ viselkedese, foleg az agyban, nagyon hasonlit a mi kutyankera, neve Fly.

12635 2013.04.22. 17:58:22

Kópé jókat tudna konzultálni Fifivel, ő erőteljesen a hátsó lábak hátrafelé rugdosásával jelzi először valamire a nemtetszését. Az első órán a kutyasuliban mindenki rajtam mosolygott, állig földes voltam. (ugye a kutya előttem a pórázon) A bokát, a csuklót szintén imádja.

291070 2013.04.22. 18:11:46

2. little 2013. 04. 22. 17:54 csak annyit, hogy a kutyapszichiáterek úgy mondják, két szótagú név kell a kutyának, mert azt jobban érti. nálam elvben fifi két szótagú, kefír is, de, ha fifit hívom, a hangzók okán kefír is odarohan :-)

291070 2013.04.22. 18:12:22

solide 2013. 04. 22. 17:50 bocsika :-)

291070 2013.04.22. 18:14:03

3. gordius53 2013. 04. 22. 17:58 gordi, a hátrafelé rugdosás a nagyfiúk jelzése, mert hogy ők, biza, bekaparják a múltat :-)

14927 2013.04.22. 18:37:55

".... de az enyém!" Tévedsz! Te vagy az övé :)), de jól van ez így :)) Elénekelhetnétek: http://www.youtube.com/watch?v=Au5JVqx4HHU

291070 2013.04.22. 18:41:59

7. ghost 2013. 04. 22. 18:37 kétségtelen, ő választott :-)

23353 2013.04.22. 18:46:23

re 4. keleti bölcs (szerkesztő) 2013. 04. 22. 18:11 Nincs problema, igy hivjuk" Fla-aaaaj". Mert elsore sokszor a fulebotjat sem mozgatja....

291070 2013.04.22. 19:05:41

9. little 2013. 04. 22. 18:46 :-)

14742 2013.04.22. 19:37:39

Nem azért, de én sem veszem jó néven, ha fodrász után vihognak rajtam. Pedig ez rendszeres. Aranyos ez a kutyád is!:)

11692 2013.04.22. 19:55:01

... ha legközelebb találkozunk, szemügyre veszem a "kutyaszerető részedet"....:))))))))) Nagyon jó gazda vagy, szerencsések a kutyáid...Fifi meg egy ravasz kis disznó, ahogy a hierarchia csúcsára kapircsolt...nem semmi!!!! :)))))

291070 2013.04.22. 20:19:24

11. lehar 2013. 04. 22. 19:37 kérem tisztelettel, ez ugyanaz a kutya, csak álcázza magát :-)

291070 2013.04.22. 20:24:54

12. evalajos 2013. 04. 22. 19:55 drága évám, fifi csak kihasználja, hogy ő a legkisebb. a többiek puszta önvédelemből nem teszik helyre, mivel valahonnan érzik, hogy óvó tekintetem kíséri :-) amúgy tényleg egy kis kamikáze: a szomszédnak három, területvédelemre idomított rotweilere van. ezek egyetlen hang nélkül rontanak neki a kerítésnek, ami - hál' istennek, másfél méter magas. csakhogy, vannak rajta rések. fifi meg odadugja az orrát, és igencsak provokatívan közli velük a véleményét. én meg csitítom: hagyd, fifi, ne bántsd, nem a te súlycsoportod :-)

12910 2013.04.22. 21:34:46

mondtam én, hogy ettől a kutyától nem szabadulsz...és így is lett.:)) amúgy ezek a "pinanyalónak" csúfolt kutyák valóban szétszaggatják a kerítést, ha kell... ezek a kistestű kutyák is betámadják a vízleolvasót, az utcán a postást...:)) ezek is kutyák ugyanis! minap állatorvosunknál jártam kényszerűen, elbeszélgettünk a kistestű kutyákról, mély érzelemvilágukról, értelmükről, okosságukról. mondjuk nem dicsekvésként, de a yorkik kiválóan kiképezhetőek terrorelhárításban..... hát lássunk csodát. azért elárulom, időnként én is kinevetem magamban a pici Málnámat amikor az utcán ráveti magát a postás nadrágjára, pedig ez neki tilos! arra neveltem, hogy utcán rendesen kell viselkedni...udvaron belül hívatlanra nyugodtan, torokra..:)))

291070 2013.04.23. 06:19:02

yankari 2013. 04. 22. 21:34 ági, ha kérnék, se adnám! akkora fazon, hogy párját ritkítja! önérzetes, büszke, félelmet nem ismerő, és a lelke, na, az ám az igazi! amúgy torok ügyben teljesen kompetens, csak le kell feküdni hozzá:-)

14742 2013.04.23. 08:16:50

13. keleti bölcs (szerkesztő) 2013. 04. 22. 20:19 Egy pillanatig sem volt kétségem a felől, hogy ez a kuty, az a kuty! A többiekre gondoltam, amikor azt írtam, hogy ez is!

291070 2013.04.23. 09:49:53

17. lehar 2013. 04. 23. 8:16 nem tehetek róla, ha a kutyáimról van szó, kitör belőlem a kölykét féltő nőstényfarkas! :-) a kert végében mindig halkabban lépkedek...négy része nyugszik ott az életemnek...
süti beállítások módosítása